måndag 7 december 2009

En ny blogg är född!

Nu är den här, min alldeles egna blogg :)

Jag är absolut inte haj på datorer och är en äkta bloggnybörjare men jag hoppas att jag ska få till det riktigt snyggt lite eftersom. Kom gärna med tips och råd:)

Idag blev det amerikansk pizza till middag, med köttfärsfyllning. Köttfärsröran hade jag färdig i frysen, perfekt att återanvända i pizza:)


Till degen behövs:
50 gram jäst
5 dl ljummet vatten
1 tsk salt
4 msk olivolja
ca 12 dl mjöl


Gör såhär:
Rör ut jästen med lite av vätskan och häll sedan på resten av vätskan. Blanda ner salt och olivolja och till sist mjölet, spara lite till utbakningen. Låt jäsa under bakduk ca 45 min.
Kavla ut degen i en långpanna och fyll på med köttfärsröra. Riv lite ost över till slut. Sätt in i ugnen på 225 grader i ca 10-15 min.




Pizzadegen färdigjäst



Bebisen gillar att vara med i köket




Så här ser den färdiga pizzan ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar