torsdag 12 augusti 2010

Citron-och kaprisstekt lax



Det här blir det sista inlägget innan jag och familjen firar semester och då kommer jag inte ha tid till bloggen för agendan är fullproppad! Det ska bli otroligt skönt med semester! Lata dagar utan måsten :)
Efter semestern är bloggen i full rulle igen. Då närmar sig hösten och jag ser fram emot mustiga köttgrytor som får koka på spisen i timvis :) Men nu är sommaren fortfarande här så här bjuder jag på ett somrigt laxrecept!

Du behöver (4 pers):
4 laxkotletter
1 tsk salt
2 krm nymald svartpeppar
1 citron
1 msk smör
1 msk rapsolja
4 msk kapris

Gör såhär:
Salta och peppra laxkotletterna. Skölj citronen noga i ljummet vatten. Skär bort det yttersta gula skalet och skär det i tunna strimlor. Stek laxen i smör och rapsolja ca 5 min på varje sida tillsammans med citronskal och kapris.
Servera laxen med potatis blandad med färsk bladspenat och sås.

2 kommentarer:

  1. Vi längtar faktiskt oxå till höstens goda grytor, det är något visst med det. Fast nu känns det nästan som den redan anlänt, regnet piskar på rutorna och det mörknar tidigare på kvällen.
    Hoppas du får en skön semester!

    SvaraRadera
  2. Det där såg riktigt gott ut!
    Missa inte min tävling som söta muffins från Present & Dekor!

    Kram Karin

    SvaraRadera