söndag 10 oktober 2010

Hoisinmarinerad fläskfilè


Då har jag ännu en gång varit igenom världens snabbaste bantningskur; magsjuka... Jajamän, för 3:e gången sen i somras. Nu måste jag väl ändå fått min dos med magbaciller för en stund?
Idag har jag för första gången på några dagar kännt mig hungrig:) min käre man var ute hela dagen med barnen så att jag kunde vila, men när magen började kurra så var jag snabbt vid spisen ;) Det blev dock ingen avancerad matlagning, men gott och lagom mäktigt för en lite känslig mage....

Hoisinmarinerad fläskfilè med wokisar
du behöver:
500 g fläskfilè
2 msk hoisinsås
salt
svartpeppar
500 g wokgrönsaker
1 msk rapsolja
1 paket äggnudlar

Gör såhär:
Putsa fläskfilèn från hinnor och salta och peppra ordentligt. Pensla därefter hoisinsåsen i ett jämnt lager runt om hela köttet. Sätt in i ugnen ca 175 grader tills köttet fått en innertemp på ca 60-65 grader.
Koka nudlarna i lättsaltat vatten. Woka grönsakerna i oljan på riktigt stark värme och blanda ner de färdigkokta nudlarna.
Servera med köttet och sweet chilisås.


1 kommentar:

  1. Fy bubblan!! Skulle sitta fint med en sån snabb bantingskur men inte roligt när man väl är där. Så ynklig!! Älskar thai och wokat men åt det en gång när jag blev magsjuk så jag måste må jättebra för att tycka det är gott!!

    SvaraRadera