tisdag 12 oktober 2010

Krispig nudelsallad med hot and sour dressing



Här kommer ett supersnabbt inlägg från mig i farten! Kom precis hem från träningen, ett fartfullt spinningpass, och slängde ihop den här goda salladen innan jag ska till jobbet om ganska exakt 20 min!
Underbar höstdag idag:) Jag har massor av energi och lönen har kommit. Dessutom blev det mer pengar än väntat. Tjihoo, sånt gillar vi!

Krispig nudelsallad (ca 4 port)
Du behöver:
Dressing
2 tsk Tom Yum pasta
1 tsk sesamolja
2 tsk risvinäger
1 tsk honung
2 msk rapsolja
salt

Sallad
125 g broccolibuketter
125 g hare covert (stavas det så??)
125 g minimajs
75 g färska champinjoner
100 g finstrimlad kinakål
150 g böngroddar
ca 2 port kokta nudlar
2 msk sesamfrön

Gör såhär:
Vispa ihop alla ingredienserna till dressingen i en liten skål.
Lägg broccolibuketterna, bönorna och minimajsen i kokande vatten och koka de ca 2 min. Häll av kokvattnet och häll iskallt vatten över grönsakerna.
Ha strimlad kål, böngroddar och champinjonskivor i en stor skål. Låt de kokta grönsakerna rinna av sig och blanda ner de med de råa grönsakerna. Blanda ner de kalla, kokta nudlarna.
Häll över dressingen och blanda ordentligt. Strö över sesamfröna.

1 kommentar: