söndag 10 juni 2012

Varma mackor


Då var det söndag och helgen lider mot sitt slut. Jag sitter här och planerar veckans middagar och har precis gräddat ett gäng med havregrynsvåfflor som barnen ska få med sig till dagis i morgon. På söndagskvällarna brukar jag tycka det är extra mysigt att pyssla i köket, då blir det oftast lite matigare kvällsmål eller så drar jag igång lite brödbak.
De här varma mackorna har vi faktiskt inte ätit idag, jag är fortfarande proppmätt efter grillning hos svärföräldrarna, men tänkte slänga upp de ändå ;) Varma mackor kan man ju aldrig få för mycket av och de här är toppen dagen efter en stor tacofiesta och man har fått rester över :)

Varma mackor med tacofärs

Du behöver:
formfranska i skivor
Rester av tacofärs
några msk salsasås
krossad ananas
ost i skivor eller riven

Gör såhär:
Bred salsan över varje brödskiva. Fördela ca 1 msk krossad ananas (väl avrunnen) och tacofärs ovanpå salsan. Toppa med ostskivor eller riven ost. Gratinera mackorna i ugnen i 200 grader i ca 10 min. Servera med sallad, salsa och gräddfil.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar