onsdag 3 november 2010

Pasta på momangen!


Världens härligaste känsla är nog att få krypa ner i sängen efter att ha jobbat sista nattpasset, höra regnet smattra på fönstret och höstrusket riva i träden, då somnar jag som ett litet barn... I morgon har jag ledigt och har tänkt att göra lite smått och gott här hemma. Förhoppningsvis blir det bakning av grahamsbullar och kanske tekakor om jag hinner, ska försöka klämma in ett träningsspass oxå :)

Efter att ha jobbat nätter är jag inte alltid lika sugen på att stå och laga mat i timtal, då ska det gärna gå fort och lätt. Den här pasta rätten, som jag hittat i tidningen allt om mat, är perfekt vardagsmat. Mat på bordet på 10 minuter, jag gillar`t!



Pasta med rostbiff
Du behöver (4 port):
500 g färsk tagliatelle
1 burk rostad paprika i olja
2 dl lätt creme fraiche
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
150 rostbiff (påläggsvarianten)
2 vårlökar (alt. 100 g sockerärtor)

Gör såhär:
Koka pastan enligt anvisningarna på paketet. Mixa den rostade paprikan med lätt creme fraichen, salt och peppar.
Strimls rostbiffen och vårlöken tunt och fräs några minuter på stark värme i lite olja från paprikan.
Blanda pastan med paprika-och creme fraicheröran. Toppa med rostbiffen och vårlöken. Strö gärna lite rostade pinjekärnor över. Servera genast.

2 kommentarer:

  1. Vad gott det lät!! Perfekt när man inte vill stå i grytorna hela kvällen och vill ha mat NU!!!!

    SvaraRadera
  2. Sv: Ja, pumpapajen var riktigt smaskens! Smakade nästan lite julaktigt, med smaker från kanel och kardemumma! ;)

    Pastarätter är ju så otroligt gott! Detta receptet måste jag allt testa! ;)
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera