torsdag 31 maj 2012

Snabb lunch eller lätt middag


Här kommer ett tips på en snabb och god måltid som utgår lite från principen "man tager vad man haver". Det är egentligen inget recept och det kan bli lite olika ingredienser från gång till gång.
Idag kokade jag fjärilspasta i välsaltat vatten och några droppar vitlöksolja. När pastan kokat klart hällde jag av vattnet och rörde ner ett par matskedar mascarpone (funkar lika bra med philadelphiaost) och klippte ner persilja och lite soltorkade tomater. Ugnsbakad paprika är oxå jättegott att ha i pastan!
Vid sidan av stekte jag halloumi några minuter på varje sida och doppade sen i vitlöksolja blandat med lite limesaft och nymald peppar. Några olika korvar får oxå göra sällskap, jag hade lammkorv med vitlök och kolbacz.
Sådär ja! Det var dagen supersnabba mattips :) Detta blir det jag äter till lunch innan jag ska iväg till jobbet och resten av familjen äter det som blir över till middag.



Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar