tisdag 20 juli 2010

Ädel broccolilåda



Det är inte varje dag jag har middagen klar kl halv 11 på förmiddagen, men just när jag jobbar kväll tycker jag det är praktiskt att förbereda middagen så tidigt som möjligt. Så nu är alltså middagen klar och jag kan pyssla med annat här hemma :) Barnen är lämnade på dagis så jag har hela 3 timmar med lugn och ro... Regnmolnen hänger tunga här utanför, så det lutar åt att fixa en chai latte och krypa ner i soffhörnet med en bra bok, härligt!
Dagens recept har jag hittat på arla.se och jag har bara lagt till lite strimlad skinka för en ännu mer mättande maträtt.

Broccolilåda med pasta och skinka (ca 4 pers)
Du behöver:
4 dl kokt pasta t ex skruvar (jag använde farfalle)
300 g färska eller frysta broccolibuketter
150 g strimlad skinka
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
4 ägg
2 1/2 dl Kelda Matlagningsgrädde
1 1/2 dl Arla Köket riven Kvibille ädel

Gör så här
Sätt ugnen på 200 grader. Koka broccolin i lättsaltat vatten ca 1 min. Låt den rinna av. Blanda broccoli, strimlad skinka och pasta i en smord form. Salta och peppra. Vispa ihop ägg,grädde och ädelost. Häll det i formen. Grädda i mitten av ugnen i ca 20 min.


1 kommentar:

  1. Sv: Aioli och räkor är ju så mumsigt! Enkelt å vardagslyxigt!

    Din broccolilåda såg jätte smaskens ut! Kanske ska göra i veckan! ;D

    SvaraRadera