måndag 10 maj 2010

100 inlägg!


Kära läsare! Här kommer alltså mitt 100:ade inlägg och förhoppningsvis lär det komma många fler :) Jag har inte ens kommit igenom en fjärdedel av min recepthög och jag tycker den växer hela tiden, härligt!
Vi har haft en underbar helg hos släkt och vänner i Sverige, lite otur med vädret men vad gör det i glada vänners lag? ;) Hos familjen blev vi som vanligt bjudna på outstanding god mat, grillat med diverse tillbehör, yum yum!
Idag är det dock tillbaka till verkligheten här hemma med dagislämning, träning och altanbygge och i kväll är det jobb för min del. Såklart blir det tid för lite matlagning oxå, så här kommer ett råbra recept på kyckling i balsamicosky och tagliatelle:

Du behöver (ca 4 port):
3-4 kycklingfilèer
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 msk olivolja
2 1/2 dl hönsbuljong (tärning + vatten)
1/2 dl crema de balsamico
1 msk vitvinsvinäger
100 g fetaost
15 svarta kalamataoliver

250 g tagliatelle
100 g ruccola

Gör såhär:
Dela filèerna på längden i 2 delar och fräs de i oljan i ca 3 min på varje sida. Salta och peppra.
Slå på buljongen, vitv.vinäger och balsamico och låt reducera i ca 10 min.
Koka under tiden tagliatellen al dente och låt den rinna av väl. Blanda den varma pastan med noga sköljd ruccola. Lägg upp på serveringsfat. Fördela filèerna på pastan och häll på balsamicoskyn. Toppa med fetaost och oliver.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar