tisdag 11 maj 2010

Korv Stroganoff



Det är kanske inte alla vuxna som jublar av glädje över att bli serverad korv stroganoff, men det gör min blivande man ;) Och barnen oxå för den delen. den här rätten är perfekt "dagen-innan-löning" mat, för man kan ta precis det man har hemma och resultatet blir lika gott varje gång.
Nu ska jag ut och få lite sol på näsan innan det bär av till jobbet... igen! Tjing tjing!

Korv stroganoff (ca 4 port)
Du behöver:
400 g falukorv
2 1/2 dl matlagningsgrädde
1/2 tsk salt
1/2 dl chilisås
2 msk tomatpurè
1 msk paprikapulver
1 tsk kinesisk soja
2 dl frusen grönsaksblandning (ärter, majs, morot)

Gör såhär:
Skär falukorven i strimlor och fräs på medelstark värme ca 3 min (jag tycker det är gott när korven får lite stekyta). Tillsätt matlagningsgrädde. Rör ner chilisås, tomatpurè, salt, paprikapulver och soja. Blanda väl och låt koka upp. Ha till sist i grönsakerna och koka ett par minuter.
Servera med kokta makaroner eller potatismos.

2 kommentarer:

  1. De där laxkakorna i ett tidigare inlägg blir jag sugen på att testa!

    Tur det finns matbloggar...

    SvaraRadera
  2. Älskar korv stroganoff. När vi var o handlade för en stund sedan (handlar ofta kortsiktigt) så frågade jag min sambo vad han kunde tänka sig att äta imorrn. KOrv Stroganoff, svarade han. Ok, sa jag, hämta en korv då! Så vi är två vuxna som gillar det! Mums!!

    SvaraRadera