söndag 14 mars 2010

Bakpotatis med ost-och skinkröra


Bättre sent än aldrig brukar man ju säga och det passar väl ganska bra in om detta inlägg... För nu ska jag jag lägga upp den maten vi åt i fredags kväll! Konstigt det där, hur mycket som ska hinnas med på helgen, ynka 2 dagar... Man får som regel vara nöjd om man hunnit med hälften :-S Precis som med detta blogginlägg som jag tänkt lägga upp ända sen i fredags, men så tja, ni vet... Tiden flyger!
Idag hade vi egentligen fullspäckat schema, med kalas och andra småsaker som skulle fixas, mne så blev kalaset inställt och plötsligt dök det upp en lucka. Vad gör man då? Slappar, städar eller bakar? Behövde dock inte fundera länge på den saken, då svärföräldrarna ville bjuda oss på restaurang, lovely :)
Så vips så var denna helgen snart över! Himla tur att vardagen inte är så värst den heller ;)

Här är alltså receptet på ost-och skinkröran, väldigt gott måste jag säga:)

Du behöver:
100 g skinka
2 dl riven ost (vällagrad)
ca 3 cm purjolök
1 burk lätt creme fraiche
2 msk majonnäs
salt och peppar

Gör såhär:
Strimla skinka och sköljd purjolök tunt. Blanda creme fraichen med majonnäs. Rör ner skinka, purjo och den rivna osten. Låt röran stå kallt i ca 30 min. Smaka av med salt och peppar innan servering.

1 kommentar:

  1. Gott! Har köpt bakadpotatis och ska testa ditt recept tror jag.

    Mvh/ Annemie

    SvaraRadera