tisdag 23 mars 2010

Fika, anyone?



Att kalla de här muffinsen för mellanmål är väl kanske att gå ett steg för långt, men sanningen är att de här blev mitt mellanmål idag! Jag bytte ett träningspass mot ett muffinsbakpass idag, smart val va? ;) Jag tyckte jag förtjänade det efter nattens eskapader :-S Har en liten kille som får tänder och är allmänt snorig och sömnen för min del är närmast obefintlig. I`m a wreck! Förstår lixom inte hur den här sömnekvationen ska gå ut nu när jag börjar jobba om en vecka *ryyys*
Tacka vet jag Nigella! Hon har alltid någon god "comfort-food" på lut :) Idag blev det alltså de här goda bananmuffisen med vaniljfudge, makalöst saftiga och goda!

Bananmuffins med vaniljfudge
Du behöver (12 stora muffins):
3 mogna bananer
1 1/4 dl rapsolja
2 ägg
250 g vetemjöl
100 g socker
1/2 tsk bikarbonat
1 tsk bakpulver
150 g vaniljfudgekarameller (tex lonkakolor)

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader och lägg stora muffinsformar i en muffinsplåt med plats för 12 stycken. Mosa bananerna och sätt åt sidan.
Häll oljan i en liten skål och vispa in äggen.
Ha mjöl, socker, bikarbonat och bakpulver i en stor skål och blanda ordentligt. Rör in de vispade äggen och därefter de mosade bananerna.
Vänd in bitar av den mjuka fudgen och fördela smeten i muffinsformarna. Baka muffinsen i ca 20 min i mitten av ugnen.


2 kommentarer:

  1. MÅSTE bli bättre på att äta fisk, vi är så fruktansvärt dåliga på det i mitt hushåll :-( Det där såg ju riktigt gott ut (trots det är fisk) man skulle kanske ha fisk i morgon... Gräs-änka som jag är denna vecka... Å tack så mkt förresten, verkligen ett sammanträffande, det är ju helgen innan oss! Ska bli underbart, längtar massor för hur det än är så är det lite speciellt o få bli fru, även om det inte ändrar något så känns det väldans bra. SKulle kunna skriva hur mkt som helst, men får nog maila dig i så fall... Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Skämmes Jennie, nu blev jag såååå sugen på just dessa muffinsen, dom såg löjligt goda ut! GE MIG!

    SvaraRadera