onsdag 10 mars 2010

Hummerfisk


Det är med trötta ögon jag skriver detta inlägg i kväll. Jag är dödstrött både kroppsligt och mentalt, på grund av en innehållsrik dag med både roliga och mindre roliga inslag :-S Men jag ska faktiskt bespara er hela historien, som inte är så värst trevlig, och helt enkelt bara bjuda er på detta recept som jag lagade i dag. Det kommer ursprungligen från arla.se.

Hummerfisk ca 4 port
Du behöver:

600 g fiskfilé (jag tog torskfilè)
1/2 tsk citronpeppar
2 dl crème fraiche
1/2 dl mjölk
1 1/2 msk hummerfond
1/2 dl hackade färska örtkryddor

Gör så här:
Skär fisken i bitar och krydda med citronpeppar. Vispa ihop crème fraiche, mjölk och hummerfond i en låg, vid panna. Låt koka upp och lägg i fisken. Låt allt sjuda under lock 5-6 min. Strö över kryddorna. servera med potatis och ärtor och majs.



God och lättlagad fisk, perfekt en vardag!

2 kommentarer:

  1. Så gott med hummersås till fisk! Hoppas du får en god natts sömn nu efter den långa dagen! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tittar in för att önska dig en riktigt trevlig helg, full med god mat och mys!
    Samtidigt vill jag tips om min tävling som nu är i full gång, du kan vinna en härlig bakbok!

    http://www.bagerskan.se/2010/03/tavlingsdags-lange-sen-sist.html

    Kram Karin

    SvaraRadera